Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Королівської селищної ради відкрита з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого  супроводу.

В основі діяльності ІРЦ є забезпечення права дитини на освіту.

ІРЦ здійснює свою діяльність з урахуванням таких принципів як:

  • повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей;
  • дотримання найкращих інтересів дитини;
  • недопущення дискримінації та порушення прав дитини;
  • конфіденційність;
  • доступність освітніх послуг з раннього віку;
  • міжвідомча співпраця.

Центр надає такі послуги:

– проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи;

– консультування батьків дітей та їх законних представників територіальної громади;

– консультація батьків та законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо зарахування до закладу освіти;

– консультування педагогічних працівників щодо траєкторії розвитку особи з ООП в закладі освіти;

– психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття для осіб з ООП віком від 2 до 18 років:

          – які не відвідують заклад дошкільної освіти;

          – які навчаються на індивідуальній формі навчання;

          – внутрішньо-переміщені особи з ООП, які не отримують корекційно-розвиткові послуги за місцем проживання (тимчасово переміщені особи з окупованих територій);

– системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами в закладі освіти Королівської селищної ради;

– просвітницько-методичні заходи для учасників освітнього процесу;

– міжвідомча співпраця з органами місцевого самоврядування.

Фактична адреса центру: село Теково, вулиця Дружби, 171, Берегівського району, Закарпатської області (приміщенні будинку культури Теківського старостинського округу).

Електронна адреса: irc.korolevo@gmail.com 

Контактний телефон: 0963046349 – керівник центру, Євгенія Мешко

Автоматизована система, портал АС ІРЦ: https://ircenter.gov.ua/

Адміністрація та педагогічний колектив

Мешко Євгенія Іванівнакерівник КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Королівської селищної ради. Спеціаліст І категорії (практичний психолог, вчитель початкових класів загальноосвітньої школи, організатор дошкільним навчальним закладом), педагогічний стаж роботи – 19 років.

Паршина Лариса Костянтинівна – фахівець КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Королівської селищної ради. Спеціаліст І категорії (практичний психолог, вчитель, магістр філології, викладач), педагогічний стаж роботи – 11 років.

Рацин Мар’яна Юріївна – фахівець КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Королівської селищної ради. Спеціаліст (практичний психолог, вчитель початкових класів загальноосвітньої школи), педагогічний стаж роботи – 19 років.

Перелік документів, необхідних для подання заяви на КО та її проведення

 Комплексна оцінка, у тому числі повторна, проводиться:

  • за письмовим (або он-лайн, використовуючи АС “ІРЦ”) зверненням (заявою) до інклюзивно-ресурсного центру батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, особи, яка подала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”, яка досягла 14 років (за погодженням із батьками, іншими законними представниками), органів опіки та піклування (для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування (у разі непризначення законного представника у відповідному до законодавства порядку), повнолітньої особи (далі – заявники).

     Перед проведенням комплексної оцінки керівник (директор) інклюзивно-ресурсного центру або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів:

  • документи, що посвідчують особу заявників;
  • свідоцтво про народження дитини;
  • інші документів, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка.

     У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) можуть надаватися копії документів, що посвідчують особу дитини, особу батьків (інших законних представників) дитини, повнолітньої особи, свідоцтва про народження дитини або пред’являтися документи з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).

      У разі коли особа з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

  • психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
  • зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для осіб, які здобувають загальну середню освіту), малюнки, інші результати навчання, виховання та розвитку особи;
  • документи щодо додаткових обстежень особи;
  • копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.

     У разі коли особі з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до інклюзивно-ресурсного центру подаються:

  • попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
  • висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку особи згідно з індивідуальною програмою розвитку.

Джерело: ПОЛОЖЕННЯ про інклюзивно-ресурсний центр від 12 липня 2017 р. № 545. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/545-2017-%D0%BF#Text 

Коли потрібно батькам звернутись до ІРЦ?

Коли батьків щось хвилює у поведінці дитини. В першу чергу коли дитина має певні психофізичні порушення, встановлені медичним заключенням лікарів. А також при затримці мовленнєвого, інтелектуального та психоемоційного розвитку. Наприклад, малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій. Серед причин можуть також бути:

  • дитина почала пізніше гулити, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити;
  • до трьох років у дитини не з’явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів;
  • не може гратись з іграшками довгий час, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка;
  • дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам’ятовує вірші;
  • інші причини, що можуть турбувати батьків, вихователів та вчителів.

Статут ІРЦ Королівської селищної ради

План ІРЦ Королівської селищної ради на 2025 рік

Звіт ІРЦ Королівської селищної ради за 2024 рік